fredag 13 mars 2009

Besökte syssling i Gbg

I tisdags och onsdags besökte vi min kusin Annika i Gbg, hennes 4-mån baby Anton och sambon Linus. Resan med tåg gick fantastiskt bra. Vi startade kl 07.00 hemifrån och var framme 10.30. Vi träffade Annika vid stationen och hon lotsade oss till ett närbeläget hotell (SAS Radisson). Under dagen hann vi med att gå en tur med hennes två hundar - Rocco och Bitsu - samt "bonushunden" Bilbo. De såg ut att frysa häcken av sig... Det gjorde Erik och Christian också, jag hade nämligen tvättat Christians overall, men den hade inte riktigt hunnit torka. Dessutom försvann hans mössa på centralen i Gbg och han fick ta Eriks mössa som var för stor. Annika lånade i sin tur ut sin mössa till Erik. Erik sprang runt och blötte ner sina byxor så de blev blöta och jag fick byta på honom. En riktig hit för Erik var Universeum. Det var så kul att vi gick dit på onsdagen också. Han var mest fascinerad av hajarna och andra stora fiskar. Han pratade mycket om dem på dagis på torsdagen...
Erik var så trött efter Universeum att han somnade på vägen hem till Annika. Han stod på ståbrädan och föll nästan ihop! Jag fick bära honom och Annika tog vagnen med Christian. När vi kom fram lade jag honom på soffan och då passade han på att vakna... Linus bjöd på tacos - smaskens. Erik åt massor! När vi lite senare åkte tillbaka till hotellet var Erik nöjd och pigg. Christian hade somnat när vi kom fram så det var bara att lägga ner honom i hotellets framställda resesäng. Jag och Erik "plundrade" minibaren på en cola och en påse chips och satt och myste framför teven. Han somnade snart i mitt knä och jag kunde lägga över honom i sängen. Vid tre-tiden vaknade Christian och beslöt sig för att vara vaken till 06.30... Frukosten var riklig och god. Erik tyckte det var kul att pressa apelsinjuice från apelsiner (jag hjälpte till). Vi träffade Sune och Birgitta som bjöd på bakelser och glass hemma hos Annika och Linus. S och B var sig lika!
Resan hem gick som på räls... Christian sov nästan hela vägen och jag och Erik läste och pysslade. Vi fick vänta 45 minuter på bussen till Bjärred, men det gick bättre att vänta än jag först trott. Erik somnade på bussen och ville inte vakna när vi skulle av. Väl av bussen stod jag inför ett dilemma - skulle jag bära Erik till huset först eller köra vagnen först och sen hämta upp Erik?? Jag behövde inte tänka så länge eftersom en vänlig själ hjälpte mig med Christian till dörren.Följande morgon tog Erik sig en lite sovmorgon från dagis och slöt upp först kl 10. Skönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar